La vicepresidenta de Waze, l'app GPS que acaba de comprar per Google per 1,3 bilions de dòlars, va anunciar la setmana passada a Barcelona que ultima un acord amb l'Ajuntament de Barcelona per convertir-la en ciutat pilot per millorar el trànsit.
La setmana passada es va celebrar a Barcelona una nova edició del saló Bizbarcelona, una cita oberta al públic on emprenedors i pimes han tingut l'oportunitat de mirar de donar una empenta als seus negocis gràcies a conferències, tallers i espais d'assessorament. La fira, que se celebrà al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona, va centrar-se en l'eix Barcelona-Israel-San Francisco i més de 40 ponents van donar les claus als emprenedors catalans per tenir èxit.
Una de les ponents destacades fou Di-Ann Eisnor, vicepresidenta de Waze, una companyia fundada a Israel i amb oficines a Palo Alto (EUA) que acaba de ser comprada aquesta setmana per Google per 1,3 bilions de dòlars. Aquesta firma sap què és tenir una idea innovadora, convertir-la en negoci i, en menys de cinc anys, crear un producte capaç de despertar l'interès de gegants com Google, Apple i Facebook. "Els emprenedors han de deixar de pensar de manera local i fer-ho de manera global. Aquest és el seu mercat", va assegurar Eisnor en declaracions a EL PERIÓDICO.
Waze és una aplicació gratuïta de navegació GPS per a mòbils i tauletes. Però el seu èxit està en el fet que no és un simple navegador: és una experiència social, ja que és la comunitat d'usuaris la que notifica les alteracions del trànsit, els incidents i fins i tot crea els mapes gràcies a la informació que reporten amb el simple fet de circular amb el programa obert. A més a més, amb totes les dades (velocitat, temps necessari en cada ruta, parades...) l'aplicació sempre suggereix la ruta més ràpida respecte a les variables que es donen en aquell instant, de manera que es pot variar sobre la marxa si així s'estalvia temps. "Els nostres usuaris s'estalvien una mitjana de 10 minuts en cada trajecte", afegeix Eisnor. Aquesta aplicació és utilitzada per 50 milions de persones, amb 1,3 milions d'usuaris a Espanya.
"S'ha de perdre la por a arribar a sinergies amb altres start-ups, siguin del país que siguin" i "els emprenedors han d'aprendre com vendre els seus projectes als EUA", recomana Eisnor, que avança que ultima un acord amb l'Ajuntament de Barcelona per convertir-la en ciutat pilot per millorar el trànsit. La firma assegura que desviant un cert nombre de cotxes a algunes hores (l'aplicació analitzarà el trànsit en directe i enviarà notificacions als seus usuaris recomanant-los una ruta millor, fins i tot premiant amb cupons els que ho facin) es pot millorar la circulació de la ciutat. La prova es farà a la tardor, i la intenció de Waze és portar un equip a Barcelona per dur-la a terme. ■ Text: J.M Berengueras / R.Novoa ■ Fotografia: El Periódico